Original title:
Sociální, ekonomické a sociokulturní aspekty fenoménu CouchSurfing
Translated title:
Social, economic and socio-cultural aspects of CouchSurfing phenomenon
Authors:
Kolišová, Anna ; Tyslová, Irena (advisor) ; Dianová, Markéta (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce na téma "Sociální, ekonomické a sociokulturní aspekty fenoménu CouchSurfing" je věnována cestovnímu ruchu na prahu 3. tisíciletí a odkazuje především k aktuálním cestovním trendům současné mladé generace, u kterých bylo zjištěno, že v mnohém odpovídají tomu, jak funguje a co nabízí právě zmíněný fenomén soudobě nejrozšířenější cestovatelské online sítě - CouchSurfing. Primárním cílem bakalářské práce však rozhodně není zevrubný popis CouchSurfingu, ale snaha přiblížit fenomén skrze uvažování veškerých sociálních, ekonomických či sociokulturních aspektů, a to v kontextu příčinném (proč vlastně CouchSurfing vznikl), tak i dopadovém (co všechno s sebou přináší a co nebo koho ovlivňuje).The Bachelor thesis on "Social, economic and socio-cultural aspects of CouchSurfing phenomenon" is dedicated to the contemporary trends in tourism and refers especially to the young generation and its current needs in context of travelling. These trends are considered as quite similar to the phenomenon called CouchSurfing, the biggest social network connecting travellers from all around the world, and everything this phenomenon represents. The primary aim of this work is not by any means a comprehensive description of CouchSurfing itself, but an effort to place that phenomenon into a proper context of all social, economic or socio-cultural aspects of the project (mainly focusing on questions why was CouchSurfing established and what it actually brings or influences).
Keywords:
Commercial Tourism; CouchSurfing; Crises; Generations; Intercultural Exchange; Social Network; Subculture; Tourism; cestovní ruch; CouchSurfing; generace; interkulturní výměna; komerční turismus; krize; sociální síť; subkultura
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/32990