Original title:
Marketingový mix v pojišťovnictví a analýza současné marketingové strategie České pojišťovny
Translated title:
Marketing mix in insurance industry and the analysis of current marketing strategy of Česká pojišťovna
Authors:
Sedliak, Tomáš ; Daňhel, Jaroslav (advisor) ; Štěpánek, Lukáš (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce analyzuje současnou marketingovou strategii České pojišťovny. Konkrétně se zaměřuje na změny, které proběhly během "Podzimní ofenzívy 2011". Postupně jsou popsány inovace pojistných produktů, marketingové komunikace a distribučního oddělení České pojišťovny. Pozornost je věnována i tvorbě cen pojištění. V teoretické části jsou charakterizovány jednotlivé složky marketingového mixu a mar-keting služeb a pojišťovnictví.This thesis is analysing the current marketing strategy of Česká pojišťovna. In particular, it is focused on changes which were realised during the marketing campaign named "Podzimní ofenzíva 2011". There are described innovations of products of insurance, marketing communication and distribution department of Česká pojišťovna. The attention is also dedicated to the creation of insurance prices. In the theoretical part, there are characterised particular parts of marketing mix, service marketing and insurance mar-keting.
Keywords:
"Podzimní ofenzíva 2011"; insurance; insurance products; insurance rate; marketing mix; place; price; product; promotion; services; SWOT analysis; Česká pojišťovna; "Podzimní ofenzíva 2011"; cena; distribuce; marketingový mix; pojistné; pojistné produkty; pojišťovnictví; produkt; propagace; služby; SWOT analýza; Česká pojišťovna
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/32958