Original title:
Využití IT při analýze působení outdoorové reklamy
Translated title:
The application of IT for analysis of outdoor advertising effects
Authors:
Jeníčková, Tereza ; Horný, Stanislav (advisor) ; Krsek, Libor (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce se zabývá využitím informačních technologií při analýze působení reklamních sdělení, se zaměřením na venkovní reklamu. V teoretické části je čtenáři nastíněn vznik a vývoj reklamy, jak působí na člověka, zda je schopna změnit jeho spotřební chování, jaké je její postavení v současném světě a jak se při její analýze dají využít nové moderní technologie ve spolupráci s psychologií. Druhá část práce je zaměřena na praktický výzkum působení outdoorové reklamy na člověka. Čtenář se detailně seznámí s využitím technologie Oční kamery v praxi, jak probíhala příprava na výzkum, jaké problémy byly řešeny v jeho průběhu, až po analyzování získaných dat, která jsou slovně i graficky interpretována.This thesis deals with use of Information technology for analysis of exposure to advertising communications, focusing on outdoor advertising.In the theoretical part is a brief outline of the beginnings and development of advertising, its effects on people, whether it can change their consumption behaviour, its position in the modern world and the way new technology along with psychology can be used for its analysis. The second part gives insight in the practical research of effects of outdoor advertising on people. There is an approach of Eye Camera technology in praxis, preparation for research, problems solved in its course. Data obtained are both verbally and graphically interpreted.
Keywords:
advertising campaign; Eye-tracker; Eye-tracking; outdoor advertising; selective perception; outdoorová reklama; Oční kamera; reklamní kampaň; selektivní vnímání; stopování zraku
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/15650