Original title:
Marketingová strategie společnosti Swarovski.
Translated title:
Marketing strategy of Swarovski company
Authors:
Poživilová, Iva ; Postler, Milan (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Teoretická část této práce se zabývá marketingem a jeho historickým vývojem, přičemž se blíže zaměřuje na marketingové strategie. V této spojitosti je dále popsán komunikační mix a jeho instrumenty. V praktické části je představena společnost Swarovski a analyzovány její marketingové strategie a propagační nástroje. V závěru práce jsou na základě analýzy navrženy adekvátní změny.The theoretical part of the thesis is focused on marketing and its historical evolution. Extra attention is dedicated to marketing stragies. In connection with this terms is described communication mix with its instruments. At the beginning of the practical part there is a short introduction of the Swarovski company and an analysis of its marketing strategy and promotional tools. At the close of the thesis there are proposed some changes of this strategy.
Keywords:
communication mix; marketing strategy; public relations; komunikační mix; marketingová strategie; public relations
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/15637