Original title:
Propagace a marketingové strategie kulturní instituce Chodovská tvrz
Translated title:
Promotion and marketing strategies of the cultural institution Chodovská tvrz
Authors:
Tomšíčková, Tereza ; Hucková, Barbara (advisor) ; Malcová, Zuzana (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Ve své bakalářské práci se zabývám marketingem a způsoby propagace činností kulturní neziskové organizace Chodovská tvrz. V teoretickém základu se nejprve věnuji definici marketingu a souvisejících pojmů obecně a následně rozebírám specifika aplikace marketingu z hlediska neziskového sektoru. Teoretickou část uzavírá kapitola věnující se obecné charakteristice pojmů lokální kultury. Praktická část této práce představí historii a současnou situaci na Chodovské tvrzi. Další kapitoly se zabývají marketingem této instituce -- popisuji nástroje marketingového mixu tvrze, uvádí formu vztahů s veřejností (Public relations) a strukturu finančních zdrojů marketingu. Následně přibližují specifika marketingu podle konkrétních projektů a uvádí doporučení pro zlepšení. Praktickou část zakončuje charakteristika lokálního kulturního prostředí této organizace.In my paper I present marketing and promotion of activities of a non-profit organization Chodovská tvrz. The theoretical part deals with the definition of marketing in general and then analyzes the specifics of the application of marketing in non-profit sector. The theoretical part is closed by the chapter dealing with the general characteristics of the local culture. The practical part of this work presents the history and current situation of Chodovská tvrz. Other chapters deal with the marketing and Public relations of this institution. Then the work states the structure of the budget for marketing and focuses on specific marketing approaches for individual projects and tries to give recommendations for improvement. The last part characterizes local cultural environment of the institution.
Keywords:
cultural institution; marketing; non-profit oraganization; kulturní instituce; marketing; nezisková organizace
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/32668