Název:
Kreativní účetnictví
Překlad názvu:
Creative accounting
Autoři:
Horák, Matěj ; Procházka, David (vedoucí práce) ; Molín, Jan (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Kreativní účetnictví ve smyslu nepravdivých či polopravdivých informací uvedených v účetních výkazech společností. Pojem kreativní účetnictví (enronitida) v historických souvislostech -- Enron, velká pětka auditorských firem, SOX. Deskripce obecného profilu pachatele a jeho hlavních motivů ke spáchání účetního podvodu. Možné demotivace pachatele a rozdíl ve výši trestů v České republice a USA za trestný čin zkreslování údajů o stavu hospodaření a jmění. Uvedení nejaktuálnějších kauz týkajících se kreativního účetnictví ve světě i v České republice -- Olympus, Lehman Brothers, Barclays, Groupon, České Aerolinie. Detailní podoba, vývoj a důsledky daného účetního podvodu. Nálezy kontrol finančních úřadů České republiky a nejčastější prohřešky českých firem.Creative accounting within the meaning of false information in the financial statements of companies. The term "creative accounting" in historical context - Enron, Big five (audit firms), SOX. Definition of an offender profile and his main motives. Punishments in the Czech Republic compared to the U.S. The most recent cases of creative accounting frauds - Olympus, Lehman Brothers, Barclays, Groupon,Czech Airlines.
Klíčová slova:
Groupon; kreativní účetnictví; Lehman Brothers; nálezy finančního úřadu; Olympus; České Aerolinie; creative accounting; Czech Airlines; Groupon; Lehman Brothers; Olympus; records of the tax office
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/32659