Original title:
Výzkum návštěvníků divadla Archa
Translated title:
Archa Theatre visitor analysis
Authors:
Zeman, David ; Černá, Jitka (advisor) ; Hrab, Ondřej (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá marketingovým výzkumem návštěvníků Divadla Archa. Cílem práce je definování návštěvníka Divadla Archa. K dosažení stanoveného cíle byl zhotoven kvantitativní výzkum, kterého se zúčastnilo zhruba 500 respondentů. Byl prováděn metodou dotazníkového šetření. Získané výsledky autor analyzuje a užívá komparace s výsledky šetření z minulých let. Podpůrné cíle jsou SWOT analýza a analýza konkurenčního prostředí. Dále autor aplikuje marketingový mix a charakterizuje divadlo.This work deals with marketing research of the visitors to Archa Theatre. The aim is to define who these visitors are. To achieve the goal quantitative research was done, based on data from approximately 500 respondents. The research was conducted by questionnaire. The analysis is comparatively based on the current data, alongside previous investigations. Both SWOT analysis and competitive analysis help to understand the cumulative data, thus allowing the author to accurately characterize the theater.
Keywords:
competition; Marketing; marketing research; SWOT analysis; theatre; divadlo; konkurence; Marketing; marketingový výzkum; SWOT analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/32314