Original title:
Posouzení nákupní atmosféry obchodních řetězců Kaufland a Tesco
Translated title:
An assessment of shopping atmosphere in retail units Kaufland and Tesco in Kolin
Authors:
Jůzová, Šárka ; Chylíková, Hana (advisor) ; Mokrejšová, Veronika (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce hodnotí nákupní atmosféru dvou maloobchodních jednotek, jimiž jsou Kaufland a Tesco v Kolíně. Práce je rozdělena do dvou částí. V první, teoretické části, je vysvětlen pojem nákupní atmosféra, její jednotlivé prvky a zmapováno působení vybraných řetězců v České republice. Druhá část je zaměřena na analýzu vybraných prodejen, která je provedena dvěma různými metodami.This bachelor thesis evaluates shopping atmosphere in two retail units, Kaufland and Tesco in Kolin. The work is divided into two parts. The theoretical part defines the term shopping atmosphere and its particular criterions and describes retail units Kaufland and Tesco in Czech Republic. The second part analyses shopping atmosphere in these units by two different methods.
Keywords:
Kaufland; Shopping atmosphere; Tesco; Kaufland; nákupní atmosféra; Tesco
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/32266