Original title:
Marketingová strategie franchisingového řetězce Subway
Translated title:
Marketing strategy of franchise chain Subway
Authors:
Vostrý, Filip ; Chylíková, Hana (advisor) ; Benschová, Šárka (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této práce je teoreticky popsat fungování marketingu a franchisingu se všemi jejich aspekty a mezi sebou navzájem. Na konkrétním příkladu řetězce SUBWAY jsem odhalil nedostatky v oblasti marketingu a pak se snažil tyto nedostatky odstranit a navrhnout některé užitečné změny. Praktická část je založena jak na osobních znalostech, tak na informacích od majitelů a manažerů několika restaurací v Praze a Brně.The aim of this work is to theoretically describe the functioning of marketing and franchising in all its aspects and with each other. On the particular example of SUBWAY chain I discovered weaknesses in terms of marketing and then tried to eliminate them and to propose some helpful changes. Practical part is based both on personal knowledge and information from owners and managers of several restaurants in Prague and Brno.
Keywords:
franchising; marketing strategy; Subway; franchising; marketingová strategie; Subway
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/32261