Original title:
Politický marketing strany TOP 09 před volbami 2010
Translated title:
The political marketing of the political party TOP 09 before the election in 2010
Authors:
Vávrová, Barbora ; Vymětal, Petr (advisor) ; Kuta, Martin (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce na téma "Politický marketing strany TOP 09 před volbami v roce 2010" si klade za cíl analyzovat využití marketingových nástrojů a jejich aplikaci ve volební kampani strany TOP 09. V první teoretické části práce popisuje politický marketing a zabývá se teorií volebních kampaní a politických stran z marketingového hlediska. Druhá část práce představuje stranu TOP 09, její vznik a hlavní představitele. Praktická část práce popisuje politický marketing strany TOP 09 a její předvolební kampaň. V závěru práce analyzuje a hodnotí politický marketing strany a jeho podíl na úspěchu strany ve volbách roku 2010.The Bachelor thesis "The political marketing of the political party TOP 09 before the election in 2010" deals with the analysis of use of the marketing instruments and their application in the election campaign of the TOP 09. The first theoretical part of thesis describes the political marketing and deals with theory of the election campaigns and the political parties from the marketing point of view. The second part represents the political party TOP 09, its origin and the main leaders. The practical part describes the political marketing of the TOP 09 and its election campaign. The end of the thesis analyzes and evaluates the political marketing of the TOP 09 and its share of the success in the elections in 2010.
Keywords:
election campaign; Political marketing; TOP 09; Politický marketing; předvolební kampaň; TOP 09
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/32118