Název:
Kulturní produkt v cestovním ruchu v Hořicích
Překlad názvu:
Product of cultural tourism in Hořice
Autoři:
Chmatilová, Jana ; Tyslová, Irena (vedoucí práce) ; Dianová, Markéta (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem práce je ukázat propojení mezi cestovním ruchem a kulturou a zároveň upozornit na jejich přínos v ekonomické a sociální sféře. Dalším cílem je potvrdit nebo vyvrátit dvě následující hypotézy. Hypotéza č.1 - Kulturní produkt je hlavní motivující složkou k účasti v cestovním ruchu. Hypotéza č.2 - Kulturní produkt rozvíjí potenciál cestovního ruchu. Cíle a hypotézy byly dokazovány výzkumy odborných organizací, statistickými údaji, odbornou literaturou, strategickými dokumenty, internetovými zdroji a konzultacemi s odborníky. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Praktická část se zaměřuje na kulturní produkt v cestovním ruchu v Hořicích, kde je zmapována situace kulturního cestovního ruchu ve městě. Hypotézy byly potvrzeny díky praktickému příkladu kulturního produktu v Hořicích a díky poznatkům z odborných výzkumů, literatury a statistik.The aim is to demonstrate the connection between tourism and culture as well as highlight their link to economic and social spheres. Another objective is to confirm or disprove the following two hypotheses. Hypothesis 1- Cultural product is the main motivating component to participate in tourism. Hypothesis 2- Cultural product develops potential of tourism. Objectives and hypotheses were evidence by research, statistical data, strategic document, internet sources and consultations with experts. The work is divided into theoretical and practical part. The practical part is focused on the cultural product in Hořice, where the situation of cultural tourism is mapped. The hypothesis were confirmed by practical example of cultural product in Hořice and through expert knowledge of research and literature and statistics.
Klíčová slova:
cestovní ruch; Hořice; kultura; kulturní produkt; cultural product; culture; Hořice; tourism
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/32074