Název:
Problematika pirátství značek.
Překlad názvu:
Brand piracy problematics
Autoři:
Kučerová, Lenka ; Mikeš, Jiří (vedoucí práce) ; Levora, Jan (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce pojednává o problematice pirátství značek. Hlavním cílem je zhodnocení aktuální situace v oblasti různých projevů pirátství se zaměřením na oblast produktového pirátství zejména v podobě padělání a imitace výrobků. Práce se skládá z teoretické a praktické části. První kapitola teoretické části se zaměřuje na obecné pojednání značkové politiky. Důležitá role a hodnota značek v dnešní době značně ovlivňuje nákupní chování spotřebitelů a podporuje výskyt neoriginálních produktů. Druhá teoretická část se pak podrobněji věnuje samotným projevům pirátství značek a právní ochraně spadající pod oblast duševního vlastnictví. Pro dosažení komplexnějšího pohledu zkoumá praktická část postoj, nákupní chování a názory českého spotřebitele na tuto problematiku.This thesis deals with problems of brand piracy. The main objective is to evaluate the current situation in the various types of piracy, focusing on product piracy especially in the forms of counterfeiting and product imitation. The work consists of a theoretical and a practical part. The first chapter of this part concentrates on the general overview of brand policy. The important role and the value of the brands very much influence the purchasing behavior of consumers and support the presence of non-original products. The second theoretical part is further dedicated to the different types of piracy and legal protection of brands falling under the scope of intellectual property rights. To achieve a more comprehensive view, the practical part considers attitude, shopping behavior and opinions of Czech consumers on this issue.
Klíčová slova:
Budování značky; Hodnota značky; Image a identita značky; Ochranná známka; Padělání a imitace zboží; Pirátství; Právo duševního vlastnictví; Strategická rozhodnutí; Značka; Brand; Brand building; Brand equity; Brand image and identity; Counterfeiting and imitation of products; Intellectual property rights; Piracy; Strategic decisions; Trademark
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/31893