Original title:
Analýza požadavků na CRM pro podporu obchodních týmů
Translated title:
Requirements Analysis of CRM System for Sales Teams
Authors:
Franěk, Filip ; Oškrdal, Václav (advisor) ; Prkna, Miroslav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se snaží objasnit důvody a důsledky neúspěšných implementací a špatného přijetí CRM/SFA nástrojů v obchodních týmech, které jsou v posledních letech zaznamenávány v praxi. U zhruba 70% iniciativ o zavedení nových technologií pro obchodní týmy se investice do nich nevrátí. Cílem diplomové práce je návrh požadavků na nový systém CRM/SFA, který lepším způsobem podpoří obchodníky a obchodní týmy. Věnuji se popisu práce obchodního týmu, popisu obchodních případů a určení jeho klíčových aktivit. Za použití vnímané užitečnosti sestavuji soubor požadavků na systém CRM/SFA, který bude sloužit primárně obchodníkům tak, že bude mít přímý kladný vliv na jejich výkony.The purpose of this thesis is to clarify the reasons and consequences of failed implementations and poor adoption of CRM / SFA tools in sales teams, that have been recorded in recent years. Almost 70% of initiatives to introduce new technologies for sales teams have failed in the return on investments. The goal of the thesis is to create requirements for a new CRM / SFA, which will support salesmen and sales teams in a better way. It describes the way the sales team work, it describes business cases and determinates its key activities. Using perceived usefulness, I create a set of system requirements for CRM / SFA tool, which will support salesmen and improve their sales performance.
Keywords:
CRM; CRM implementation fail; customer relationship management; PEOU; perceived ease of use; perceived usefulness; PU; requirements; sales team; salesforce; salesforce automation; SFA; CRM; customer relationship management; obchodní tým; PEOU; požadavky; PU; salesforce; salesforce automation; selhání CRM implementace; SFA; vnímaná snadnost použití; vnímaná užitečnost; řízení vztahů se zákazníky
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/31818