Original title:
Děti a reklama a její vliv na spotřebitelské chování
Translated title:
Children and advertising and its influence on consumer behavior
Authors:
Hanovská, Zuzana ; Ryšavá, Monika (advisor) ; Štědroň, Bohumír (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá reklamou a jejím vlivem na děti ve věku od 7 do 10 let. Hlavním cílem je zjistit, jak děti vnímají televizní reklamu. Teoretická část se zabývá rozdělením marketingové komunikace, jelikož jednou z jejích součástí je již zmiňovaná reklama. Další kapitola je věnována samotné reklamě, její historii, typům reklamních médií a zákonům, které děti před reklamou chrání. V druhé části je práce směřována k dotazníkovému šetření, který zkoumá, zda děti vůbec rozumí pojmu reklama, zda jsou reklamou ovlivněni a jestli děti reklamám důvěřují.This thesis deals with advertising and its influence on children agend 7 to 10 years. The main objective is to find out how children perceive television advertising. Theoretical part of the thesis is focused on categorization of marketing communication, as one of its parts is the efore mentioned adveritising. Another chapter is dedicated to the advertising itself, its history, types of advertising media and laws that protect children from advertising. Second part of the thesis is focused on a questionnaire survey, which examines whether children understend the concept of advertising at all, whether they are influenced by advertising, an whether they trust the commercials.
Keywords:
advertising; children; marketing communication; děti; marketingová komunikace; reklama
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/31710