Název:
Využití moderní didaktické techniky ve výuce ekonomických předmětů
Překlad názvu:
The use of modern educational technology in teaching of economic subjects
Autoři:
Cypriánová, Sabina ; Krpálková Krelová, Katarína (vedoucí práce) ; Holečková, Lenka (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce je tematicky zaměřena na využívání moderní didaktické techniky v ekonomickém vzdělávání. Součástí teoretické části práce je klasifikace učebních pomůcek a didaktické techniky v přehledu od téměř nepoužívaných prostředků až po moderní prostředky didaktické techniky a jejich uplatnění při výuce. V praktické části je pozornost věnovaná vyhodnocení dotazníků. Cílem výzkumu je porovnat používání moderní didaktické techniky mezi učiteli vyučující všeobecné, odborné ekonomické a ostatní odborné předměty na středních školách v Jindřichově Hradci. Další otázky jsou zaměřeny na zlepšení kvality vyučování, zvýšení pozornosti a zájmu u studentů v případě, že je použita didaktická technika při výuce. V závěru je zjišťováno, zda učitelé používají hotové nebo vlastní učební pomůcky.The thesis is thematically focused on the use of modern educational technology in economic education. The theoretical part is the classification of teaching aids and teaching techniques at a glanc from almost unsed means to the modern means of teaching techniques and their application in teaching. The practical part of the thesis focuses on the evaluation questionnaires. The research objective is to observe the application of modern teaching techniques of teachers at secondary schools in Jindřichův Hradec. Other questions are aimed at improving the quality of teaching, increased attention and interest of students in case of using educational technology. At the end, I try to find out whether teachers use their own teaching materials or finished.
Klíčová slova:
audiovizuální didaktická technika; auditivní didaktická technika; interaktivní tabule; SMART produkty; učební pomůcky; vizuální didaktická technika; audiovisual teaching techniques; auditory teaching techniques; interactive boards; SMART products; teaching aids; visual teaching techniques
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/31699