Original title:
Efficiency of Email Marketing on the International Flower Delivery Market
Translated title:
Efektivita email marketingu na trhu mezinárodních květinových zásilek
Authors:
Štěpánová, Klára ; Stříteský, Václav (advisor) ; Koudelka, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
eng Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[eng][cze] One of the strongest benefits, but at the same time also one of the reasons for unexploited potential of email marketing, is its high return on investment. As in the case of the firm FloraQueen, also other companies underestimate the efficiency of email marketing. The goal of this thesis is to contrast current email marketing activities of a concrete example against the best case practices and define approaches for achieving the most efficient results. To do so, latest email marketing statistics and trends are recompiled, internal analysis of FloraQueen is realized, industry benchmarks are established and a final set of recommendations is concluded.Jedna z největších výhod, ale zároveň také jeden z důvodů, proč potenciál email marketingu není plně využit, je vysoká návratnost investice. Proto společnost FloraQueen, ale i mnoho dalších firem podceňuje efektivitu email marketingu. Cílem této práce je srovnání současných marketingových aktivit konkrétní firmy s doporučenými praktikami v oboru a definice kroků, jež by vedly k efektivnějším výsledkům. Za tímto účelem jsou sesbírány nejnovější email marketingové statistiky a trendy, je provedena interní analýza společnosti FloraQueen, jsou rozebrány nejpoužívanější taktiky konkurentů a je navržen finální soubor doporučení.
Keywords:
email marketing; FloraQueen; newsletter; online marketing; email marketing; FloraQueen; online marketing
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/31584