Original title:
Stimulating Repeat Purchase Behavior: Case Study of Solosso Company
Translated title:
Stimulování opakovaného nakupování: Případová studie firmy Solosso
Authors:
Klimo, Ján ; Karlíček, Miroslav (advisor) ; Novotný, Ota (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
eng Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[eng][cze] The goal of this thesis is to propose strategies that profitably stimulate repeat purchase behaviour of Solosso's customers, Solosso being an e-commerce start-up producing custom made dress shirts. In order to accomplish the stated goal, research has been conducted into the existing body of literature about the subject, models for managing customers for value have been presented and applied on Solosso's customer database. Additionally, customer survey has been conducted to better understand customers' behaviour. Based on the applied models and the findings from the survey, the thesis delivers a set of recommendations on how to improve the product, what customers to acquire and, finally, what strategies to employ in order to profitably stimulate repeat purchase behaviour of the four main groups of Solosso's customers. The methods and strategies are expected to generate substantial incremental profits and may be implemented in other businesses as well.Cílem práce je navrhnout strategie, které ziskovým způsobem stimulují opakované nakupování zákazníků firmy Solosso, e-commerce start-upu, jenž produkuje na míru šité pánské košile. V zájmu dosažení vytyčeného cíle byl zpracován přehled literatury na toto téma společně s modely pro analýzu hodnoty zákazníků, které byly následně aplikovány na klientskou bázi firmy Solosso. Dále byl proveden výzkum mezi zákazníky firmy, aby bylo možné lépe pochopit jejich nákupní chování. Na základě aplikace modelů a výsledků výzkumu práce přináší seznam doporučení pro zlepšení produktu a pro efektivnější akvizici klientů. Závěrem prezentuje strategie pro ziskovou stimulaci opakovaného nakupování čtyř hlavních skupin zákazníků firmy. Práce předpokládá, že navrhované metody a strategie mají potenciál výrazně zvýšit zisky firmy Solosso a mohou být také aplikovány v jiných firmách.
Keywords:
customer behaviour; customer retention; customer value; database marketing; repeat purchasing; databázový marketing; hodnota zákazníka; opakované nakupování; zákaznické chování
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/31579