Název:
Využití logistiky ve výrobním podniku
Překlad názvu:
The use of logistics in a manufacturing company
Autoři:
BODLÁKOVÁ, Alena Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá využitím logistiky ve výrobním podniku Pivovar Protivín a. s. Podává pohled na současnou situaci českých pivovarů ve světě a v České Republice. Mapuje trendy posledních let v pivovarnictví a také, jak se na tomto odvětví podepsala hospodářská krize. Jsou zde prezentovány hospodářské výsledky Pivovaru Protivín, které srovnávám s výsledky pivovaru Svijany. Analyzuji distribuci produktů Pivovaru Protivín. Za tímto účelem jsem provedla časový snímek rozvozu piva. Dále jsem se zaobírala problematikou obalového hospodářství v protivínském pivovaře. Pro pivovary je specifická složitá a nákladná zpětná logistika vratných obalů. Pokouším se zjistit, zda by nebylo pro protivínský pivovar vhodné začít vyrábět pivo v PET lahvích. Snažím se stanovit úroveň služeb poskytovaných odběratelům protivínského piva. Podle výsledků uvedených v této práci, mají největší požadavky na služby poskytované pivovarem odběratelé působící v gastronomii. Na základě dotazníkového šetření a následných rozhovorů s hostinskými byly sestaveny standardy poskytování služeb v pivovarnictví. Navrhuji možnosti zlepšení, které by měly vést k úsporám, pružnějším činnostem nebo ke konkurenčním výhodám pivovaru a celé skupiny K Brewery.The graduation thesis deals with the use of logistics in the brewery Pivovar Protivín a. s. The paper presents a view of the current situation of Czech breweries in the Czech Republic as well as in the world. It maps the trends of recent years in the brewing industry and shows how Czech breweries have faced up the economic crisis. The results of Pivovar Protivín are presented and compared with the results of Svijany brewery. The distribution of Protivín brewery products is analyzed. Based on the analysis, the time frame of beer delivery to customers is made. Further on, the questions of the packaging management in Protivín brewery are dealt with. Breweries are specific for complex and expensive reverse logistics of returnable packaging. The question whether producing beer in PET bottles would be appropriate for Protivín brewery is studied. Determining the level of services provided for brewery customers is examined. According to the results presented here, the greatest demands on services provided by breweries appeared to be those by the customers in gastronomy sphere. Based on the questionnaire investigation, the standards in providing brewing services were set together. Finally, I suggested possible improvements that should lead to cost savings, greater flexibility of operations and competitive advantages for the Protivín brewery as well as for the whole K Brewery Group.
Klíčová slova:
benchmarking; franchisa; horizontální integrace; jednorázové obaly; konkurenční výhoda.; Logistika; obchodní partnerství; PET lahev; pivo; pivovar; pozice českých pivovarů; rozpor mezi marketingem a logistikou; skladování; smlouvy s odběrateli; spidergraf distribuce; spotřeba piva; trendy v pivovarnictví; vertikální integrace; vratné obaly; zpětná logistika; zákaznický servis; časový snímek; a disharmony between marketing and logistics; beer; beer consumption; benchmarking; brewery; business partnership; competitive advantage.; contracts with customers; customer services; disposable packaging; distribution; franchise; horizontal integration; Logistics; PET bottles; returnable packaging; reverse logistics; spider graph; storage; the position of Czech breweries; time frame; trends in the brewing industry; vertical integration Citace: BODLÁKOVÁ, Alena. Využití logistiky ve výrobním podniku. České Budějovice, 2012. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/18801