Original title:
Návrh marketingové komunikační strategie a návazných aktivit produktové řady BTP-06 společnosti JABLOCOM s.r.o.
Translated title:
Outline of marketing communication strategy and following activites of the BTP-06 product line of company JABLOCOM s.r.o.
Authors:
Škorpilová, Pavla ; Hajdíková, Taťána (advisor) ; Polanecká, Šárka (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Předmětem diplomové práce je navržení marketingově komunikační strategie a návazných aktivit pro produktovou řadu BTP-06 společnosti JABLOCOM s.r.o. V teoretických východiscích bude zohledněna marketingová komunikace a její nástroje, které jsou nejběžněji používané na business-to-business trzích. Vzhledem k marketingově komunikačním aktivitám provedených společností v nedávné minulosti dojde k ověření hypotézy a tudíž ke zjištění, zdali změna marketingově-komunikační strategie napomohla ke zvýšení prodejů daných výrobků.The goal of this study is to outline a marketing communication strategy and following activities for the BTP-06 product line of company JABLOCOM s.r.o. As a theoretical background marketing communication and it's methods and tools used on B2B markets will be mentioned. Relating to marketing communication activities which were conducted in the company in the last years and taking into account the outlined activities, the hypothesis will be verified at the end in order to find out whether the change in the marketing communication strategy helped the company to increase the sales of the particular product or not.
Keywords:
B2B markets; communication mix; marketing communication; B2B trhy; komunikační mix; marketingová komunikace
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/31514