Original title:
Management zmeny v organizácii
Translated title:
Change management in corporations
Authors:
Aschmannová, Ivana ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Práca sa venuje problematike managementu zmeny z pohľadu jeho dopadu na zamestnancov. Teoretická časť obsahuje vysvetlenie pojmu z rôznych hľadísk, vysvetľuje typy zmien a ich rôzne dopady na stratégiu vedenia transformačných projektov. Vymedzuje emocionálny aspekt zmeny a spôsoby ako viesť zamestnancov v procese prekonávania prirodzeného odporu voči novým skutočnostiam. V praktickej časti sa práca venuje popísaniu príručky vedenia zmeny v konkrétnej firme. Porovnaním s teoretickými metodikami a skúsenosťou člena vedenia s uskutočneným projektom hodnotí jej prínos.Práce se věnuje problematice managementu změny z pohledu jeho dopadu na zaměstnance. Teoretická část obsahuje vysvětlení pojmu z různých hledisek, vysvětluje typy změn a jejich různé dopady na strategii vedení transformačních projektů. Vymezuje emocionální aspekt změny a způsoby jak vést zaměstnance v procesu překonávání přirozeného odporu vůči novým skutečnostem. V praktické části se práce věnuje popisu příručky vedení změny v konkrétní firmě. Porovnáním s teoretickými metodikami a zkušeností člena vedení s uskutečněným projektem hodnotí její přínos.The thesis is dedicated to describe area of change management in terms of its impact on employees. The theoretical part explains the term from different perspectives, explains the types of changes and their various impacts on implementation strategy of transformation projects. It sets out the emotional aspect of the change and ways how to lead employees in the process of overcoming natural resistance towards new reality. The practical part of the work is devoted to describe change framework in a particular company. This part evaluates contribution of the framework by comparing it with theoretical methodologies and with real experience of chief operating officer with past transformation project.
Keywords:
Communication; Engagement; Leading change; Transformation project; Angažovanost; Komunikace; Transformační projekt; Vedení změny
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/31504