Original title:
Zavádění nového produktu
Translated title:
New product launch
Authors:
Šimon, Jakub ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá spoluprácí maloobchodních řetězců s jejich dodavateli v oblasti category managementu -- řízení sortimentu jako strategických obchodních jednotek, kategorií. První část práce vymezuje category management a lokalizuje jej do českého prostředí. Druhá část obsahuje případovou studii zavádění nového produktu s využitím category management spolupráce z pohledu dodavatele.The thesis focuses on the cooperation between retail chains and their suppliers in the field of category management -- an approach to managing assortment as strategic business units, categories. The first part of the thesis defines category management and localizes it into the Czech environment. The second part contains a case study of new product launch using category management cooperation from the supplier's point of view.
Keywords:
category; launch; management; new; product; category; management; nového; produktu; zavádění
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/31470