Original title:
Analýza marketingové strategie firmy Bosch
Translated title:
Bosch Marketing Strategy Analysis
Authors:
Pixová, Kateřina ; Odehnalová, Jitka (advisor) ; Mandík, Karel (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této práce je analýza marketingové strategie firmy Bosch. Jedná se o společnost s dlouhou historií, která má široké pole působnosti a téměř ve všem co dělá, dosahuje velkých úspěchů. Teoretická část se zabývá jednotlivými částmi marketingové strategie, marketingovým a komunikačním mixem, analýzou SWOT, značkou a jejími náležitostmi. Praktická část tyto poznatky využívá k analýze současné marketingové strategie firmy Bosch. Práce obsahuje hodnocení této strategie, stejně tak jako navrhnutá doporučení na její vylepšení.The aim of this bachelor thesis is to analyze the marketing strategy of the Bosch company, which has a wide scope and achieves great success in almost everything the company does. The theoretical part describes the different parts of marketing strategy, marketing and promotion mix, SWOT analysis, brand and its necessities. Practical part uses this knowledge to analyze the current marketing strategy of Bosch. The thesis includes also evaluation of this strategy, as well as recommendations for its improvement.
Keywords:
Bosch; Marketing; Marketing strategy; Bosch; Marketing; Marketingová strategie
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/31462