Original title:
Analýza marketingové strategie společnosti RegioJet
Translated title:
RegioJet Marketing Strategy Analysis
Authors:
Pavlíčková, Veronika ; Odehnalová, Jitka (advisor) ; Průša, Přemysl (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá současnými marketingovými trendy v sektoru služeb na příkladu konkrétní firmy, jíž je společnost RegioJet, a.s., která provozuje osobní železniční dopravu. Je zajímavá především tím, že na české železnice přinesla konkurenci, která zde po dlouhá desetiletí zcela chyběla. Cílem této práce je analyzovat současnou marketingovou strategii této společnosti. K tomu budou využity jak teoretické poznatky z úvodních kapitol práce, tak i poznatky z následné praktické části skládající se ze SWOT analýzy a analýzy marketingového a komunikačního mixu. Na základě těchto poznatků pak práce marketingovou strategii společnosti hodnotí a předkládá možná zlepšení a doporučení pro tuto strategii.This bachelor thesis deals with the current marketing trends in the sector of services, which are demonstrated on the example of a concrete company -- RegioJet, a.s., which runs a personal railway transport. This company is interesting particularly for the fact that it brought competition to the Czech railways, which has been missing here completely for many decades. The aim of this thesis is to analyse the current marketing strategy of this company. For this purpose, both the theoretical knowledge from the first chapters of this thesis and the findings from the following practical part will be used. The practical part consists of the SWOT analysis and the analysis of the marketing and communication mix. Based on these pieces of knowledge, the thesis evaluates the marketing strategy and presents the possible improvements and recommendations for this strategy.
Keywords:
communication mix; marketing; marketing mix; marketing strategy; personal railway transport; RegioJet; komunikační mix; marketing; marketingová strategie; marketingový mix; osobní železniční doprava; RegioJet
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/31452