Original title:
Festival Pražské Quadriennale a jeho marketingové a komunikační návaznosti
Translated title:
Prague Quadrennial and its marketing and communication effects
Authors:
Pavlíková, Lenka ; Černá, Jitka (advisor) ; Pařízková, Daniela (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] V první kapitole se práce zabývá analýzou marketingového mixu festivalu Pražské Quadriennale 2011. V dalších částech se blíže zaměřuje na marketingovou komunikaci této kulturní události s ohledem na komunikaci s širokou veřejností. Cílem práce je navrhnout dle dat získaných z marketingového výzkumu zaměřeného na vnímání festivalu a marketingové kampaně minulého ročníku vylepšení marketingové kampaně Pražského Quadriennale 2015.The first chapter of this thesis analyzes the marketing mix of Prague Quadrennial 2011. The following part focuses on marketing communication of this cultural event, reflecting the non-professional public. Based on data obtained from marketing research on the festival's perception and the last year's marketing campaign, the aim of this academic work is to propose possible improvements for the next festival's marketing campaign.
Keywords:
event; marketing research; Prague Quadrennial; festival; marketingový výzkum; Pražské Quadriennale
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/31326