Original title:
Postavení lázní Klášterec nad Ohří na trhu lázeňských služeb
Translated title:
The position of the spa Klášterec nad Ohří in the market of spa services
Authors:
Peruthová, Michaela ; Mlejnková, Lena (advisor) ; Kondrashov, Alexey (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá postavením lázní v Klášterci nad Ohří na trhu lázeňských služeb. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část je věnována vymezení základních pojmů z oboru cestovního ruchu a lázeňství. Tato část zahrnuje také základní teorii marketingu a marketingového výzkumu se zaměřením na specifika marketingu v lázeňství a marketingový mix. Praktická část se pak zabývá charakteristikou regionu Ústeckého kraje, Klášterce nad Ohří a subjektu lázní. Subjektu lázní je věnována významná část práce. Zaměřuje se na historii lázní, léčivé prameny a současnou situaci, která obsahuje charakteristiku nabízených služeb v lázních, charakteristiku klientely, personálu, konkurence a marketingový mix lázní. Součástí praktické části je také výzkum spokojenosti klientů lázní, jeho vyhodnocení a návrhy, které mohou být v lázních využity pro budoucí zlepšení činnosti.This diploma thesis deals with the position of the spa in Klášterec nad Ohří in the market of the spa services. The work is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part is devoted to the definition of basic terms from the tourism and balneology branch. This section also includes basic theory of marketing and marketing research focusing on the specifics of marketing in spa industry and the marketing mix. The practical part deals with the characteristics of the Ústí Region, Klášterec nad Ohří and spa itself. To the subject of spa is devoted significant part of the work. It focuses on the history of spa, mineral springs and the current situation, which includes the characteristics of the services offered, the characteristics of clients, staff, competitors and marketing mix of the spa. The practical part also includes a research of customer satisfaction, its evaluation and recommendations which may be used in the spa for the future improvement of activities.
Keywords:
balneology; Klášterec nad Ohří; marketing mix; marketing research; spa; Klášterec nad Ohří; lázeňství; lázně; marketingový mix; marketingový výzkum
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/31319