Original title:
Tvorba a propagace webových stránek
Translated title:
Creation and promotion of website artbuilding.cz
Authors:
Stránská, Eva ; Stříteský, Václav (advisor) ; Němečková, Klára (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem bakalářské práce je zhodnocení současného stavu vytvořených webových stránek artbuilding.cz a návrh vhodné strategie pro budování jejich návštěvnosti. V úvodu bakalářské práce je popsán rostoucí trend ve využívání Internetu a internetové reklamy, který podtrhuje stále větší význam webové prezentace jako prostředek zviditelnění se v online prostředí. V další části je charakterizován internetový marketing, spolu s členěním online marketingových nástrojů. V této souvislosti se bakalářská práce zaměřuje především na možnosti webových stránek. Proto je zde také z pohledu internetového marketingu popsán návrh webu, včetně popisu jednotlivých forem jeho propagace. V navazující části jsou uvedeny informace z provedené komplexní analýzy webových stránek a jejich aktuálního stavu. Analýza je rozdělena do jednotlivých částí, které vždy obsahují detailní popis konkrétní analýzy, včetně postupu jejího provedení a následného vyhodnocení spolu s doporučením.The aim of this Bachelor's Thesis is to evaluate the current state of web site www.artbuilding.cz and provide a successful strategy to encourage website visitors. The introduction of Bachelor's Thesis describes a growing trend in Internet usage and online advertising, which signalizes the growing importance of web presentation as a tool to publicise ones self in an online environment. The next section characterizes the Internet marketing together with structuring of the marketing tools. In this context, my Bachelor's Thesis is focusing primarily on the web sites potential. For this reason, and from the Internet marketing point of view, there is a description of creating website, including a description of different forms of promotion. The following section, there are results of the complex web analytics and their current status. The analysis is divided into individual parts, which contain the detailed description of the specific analysis, including the procedure for its implementation and sequential evaluation together with recommendation for improvement.
Keywords:
Facebook; Google Analytics; Internet; Internet marketing; keywords; linking building; PPC; promotion; SEM, SEO; strategy; website; Facebook; Google Analytics; Internet; Internetový marketing; klíčová slova; PPC; propagace; SEM, SEO; strategie; webové stránky; zpětné odkazy
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/31262