Název:
Organizační kultura v podmínkách předškolního vzdělávání
Překlad názvu:
Organizational culture in terms of preschool education
Autoři:
Žemličková, Helena ; Šikýř, Martin (vedoucí práce) ; Vláčil, Jan (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zaměřuje na organizační kulturu v podmínkách předškolního vzdělávání, konkrétně v mateřských školách. Pro předškolní vzdělávání jsou konkretizovány prvky organizační kultury a vlivy, které na organizační kulturu mateřské školy působí v rámci vnějšího a vnitřního prostředí školy. Organizační kultura je dále diagnostikována v konkrétní mateřské škole. Na základě diagnostiky lze konstatovat, že i v mateřské škole může vzniknout silná organizační kultura. Vzhledem k pozitivnímu hodnocení této mateřské školy je navíc naznačen i vztah mezi organizační kulturou, efektivností organizace a kvalitou poskytovaného vzdělávání. Diplomová práce vypracovává doporučení pro tuto konkrétní mateřskou školu, která jsou zaměřena především na komunikaci a informovanost, i pro zřizovatele veřejných mateřských škol. Ve veřejných mateřských školách by z tohoto hlediska nemělo být argumentováno nedostatkem finančních prostředků, ale naopak by měly být využity možnosti, které silná organizační kultura nabízí.The submitted diploma thesis focuses on the organizational culture in terms of preschool education, particularly at nursery schools. There are specific elements of the organizational culture for preschool education as well as factors that affect organizational culture at nursery schools within the external and internal environment of the school. This thesis diagnoses the organizational culture at a particular nursery school. Based on this diagnosis, we can say that a strong organizational culture can be created even at a nursery school. There is also the relationship between organizational culture, effectiveness of organization and quality of education that implies from the positive evaluation of this nursery school. The thesis draws up recommendations for this specific nursery school, which are focused primarily on communication and foreknowledge. Recommendations are designed for founders of public nursery school as well. In terms of public nursery school, there should not be an argument of a lack of funds from this perspective, there should rather be a better utilization of that a strong organizational culture offers.
Klíčová slova:
kultura školy; mateřské školy; organizační kultura; předškolní vzdělávání; nursery schools; organizational culture; preschool education; school culture
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/31238