Original title:
Analýza marketingovej komunikácie značky Nivea
Translated title:
Analysis of marketing communications of Nivea brand
Authors:
Kokindová, Eva ; Říha, David (advisor) ; Marjovičová, Miriam (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Hlavným cieľom bakalárskej práce je analýza marketingovej komunikácie značky Nivea. Cieľom je zhodnotiť komunikáciu značky s bližším zameraním na reklamu a na to aký vplyv má na nákup produktov značky Nivea. V teoretickej časti sú vymedzené pojmy ako marketing, marketingový mix, komunikačný mix a jeho jednotlivé zložky. Praktická časť je zameraná na analýzu získanú z dotazníkového prieskumu.Hlavním cílem bakalářské práce je analýza marketingové komunikace značky Nivea. Cílem je zhodnotit komunikaci značky s bližším zaměřením na reklamu a na to jaký vliv má na nákup produktů značky Nivea. V teoretické části jsou vymezeny pojmy jako marketing, marketingový mix, komunikační mix a jeho jednotlivé složky. Praktická část je zaměřena na analýzu získanou z dotazníkového průzkumu.The main aim of this thesis is to analyze the marketing communications of the brand Nivea. The goal of the thesis is to evaluate the brand communication with strong focus on advertising and the impact it has on purchase of Nivea products. In the theoretical section defines terms such as marketing, marketing mix, communication mix and its components. The practical part is focused on the analysis obtained from the questionnaire survey.
Keywords:
brand; communication mix; Marketing communication; Nivea; positioning; komunikační mix; Marketingová komunikace; Nivea; positioning značky; značka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/31221