Original title:
Politický marketing a slovenské politické strany (Predčasné parlamentné voľby v roku 2012)
Translated title:
Political marketing and Slovak political parties (The early parliamentary elections in 2012)
Authors:
Zubová, Lívia ; Říha, David (advisor) ; Slobodník, Radovan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Táto bakalárska práca sa zaoberá politickým marketingom a jeho využitím na Slovensku v období pred predčasnými voľbami do Národnej rady Slovenskej republiky v roku 2012. Po úvodnej charakteristike tohto pojmu a objasnení politickej situácie v predvolebnom období práca následne analyzuje jednotlivé volebné kampane vybraných politických strán. Cieľom analýzy je zistiť, či a do akej miery strany spĺňajú podmienky marketingovo orientovanej strany.Tato bakalářská práce se zabývá politickým marketingem a jeho využitím na Slovensku v období před předčasnými volbami do Národní rady Slovenské republiky v roce 2012. Po úvodní charakteristice tohoto pojmu a objasnení politické situace v předvolebním období práce následně analyzuje jednotlivé volební kampaně vybraných politických stran. Cílem analýzy je zjistiť, zda a do jaké míry strany splňují podmínky marketingově orientované strany.This Bachelor thesis deals with the political marketing and its use in Slovakia during the period before the early elections to the National Council of the Slovak Republic in 2012. The initial characterization of the term and clarifying the political situation before the elections is followed by analysis of the selected electoral campaigns of the political parties. The aim of the analysis is to determine whether and to what extent the parties comply with the conditions of marketing oriented party.
Keywords:
electoral campaign; marketing oriented party; political marketing; political party; marketingově orientovaná strana; politická strana; politický marketing; volební kampaň
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/31219