Original title:
Marketingové prostředí vietnamského trhu s luxusním zbožím
Translated title:
Marketing environment of Vietnamese luxury goods market
Authors:
Ho, Thu Huong ; Odehnalová, Jitka (advisor) ; Campbell, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce monitoruje trh s luxusním zbožím obecně, dále analyzuje vietnamský trh s luxusním zbožím, a na základě vybraných analýz zhodnotí, zda má tento trh skutečně slibné příležitosti a perspektivu do budoucna. Dílčím cílem práce je charakterizovat typické chování vietnamského spotřebitele luxusního zboží a analyzovat a formulovat možná doporučení marketingových strategií konkrétní vybrané firmy působící na vietnamském trhu v oblasti luxusního zboží.This bachelor thesis monitors the luxury goods market in general, then it analyzes the Vietnamese luxury goods market, and based on the chosen analyses, it assesses whether this market really has promising opportunities and prospects for the future. The sub-goal of the thesis is to characterize the typical behaviour of Vietnamese luxury goods consumers and to analyze and formulate possible recommendations of marketing strategies for a specific, selected company operating on the Vietnamese market for luxury goods.
Keywords:
consumer behaviour; luxury; luxury goods market; marketing environment; marketing strategies; Vietnam; chování spotřebitele; luxus; marketingové prostředí; marketingové strategie; trh s luxusním zbožím; Vietnam
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/31215