Original title:
Brand management značky "ZON" na českém trhu
Translated title:
Brand management of the company "ZON" in the Czech market
Authors:
Nováková, Vendula ; Průša, Přemysl (advisor) ; Odehnalová, Jitka (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá problematikou řízení značky a zvyšování její hodnoty. Teorie řízení značky je aplikována na příkladu firmy ZON z Třebíče. V první části práce jsou představeny teoretické přístupy k řízení značky, zejména dle teorií Davida A. Aakera a Kevina Lane Kellera. V praktické části práce dochází k aplikaci teorií na případu firmy ZON vyrábějící limonády. Je představena současná identita a positioning značky a výzkumem zjištěna znalost a image značky. Následně práce zhodnocuje dosavadní strategii a navrhuje změny, které by vedly ke zvýšení hodnoty značky.The thesis deals with the issue of brand management and brand value. Theory is applied to the example of the brand ZON, a company from Trebic producing lemonades. In the first part, the thesis is dealing with theoretical approaches to the brand management, especially the theory of David A. Aaker and Kevin Lane Keller. In the case study theory is applied to the example of lemonade company ZON. Present company identity and positioning is introduced and a current image of the brand is researched among its consumers. Finally the thesis evaluates present brand strategy and suggests changes to improve the brand value.
Keywords:
Brand; Brand management; lemonades; rebranding; ZON; brand management; limonády; rebranding; značka; ZON
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/31201