Original title:
Vnímání značek e-shopů při nakupování na internetu a hodnocení značky Alza.cz
Translated title:
E-shop brands perception when shopping on the internet and evaluation of brand Alza.cz
Authors:
Ježková, Petra ; Horová, Olga (advisor) ; Mňahončáková, Jana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této diplomové práce je zmapovat a analyzovat české internetové prostředí s ohledem na vnímání značek e-shopů a nákupní zvyklosti při nakupování na internetu. Dílčím cílem je nalézt klíčové faktory a trendy v nákupním rozhodování českých spotřebitelů na internetu a srovnat jejich roli s rolí značek internetových obchodů. Sekundárním cílem této práce je provést hodnocení značky českého internetového obchodu Alza.cz. V rámci práce byla provedena analýza dostupných sekundárních dat a byl proveden vlastní primární marketingový výzkum prostřednictvím internetového dotazníkového šetření. V rámci práce byly stanoveny a ověřovány tři hypotézy. Na základě výstupů výzkumu byla formulována doporučení pro internetové obchody působící na českém virtuálním trhu a také konkrétní doporučení pro e-shop Alza.cz.The aim of this thesis is to map and analyze Czech internet environment with regard to the perception of e-shop brands and shopping behavior when online shopping. A sub-goal is to find the key factors and trends in purchase decisions of Czech consumers on the internet and compare its roles with role of e-shop brands. The secondary objective of this work is to make brand evaluation of Czech e-shop Alza.cz. Analysis of available secondary data and own primary market research survey via the internet have been done as a part of this thesis. Three hypotheses have been identified and tested. Recommendations based on the research outcomes have been formulated for e-shops operating on the Czech online market as well as concrete recommendations for e-shop Alza.cz.
Keywords:
brand value; buying behavior; e-commerce; e-shop; marketing research; e-komerce; e-shop; hodnota značky; marketingový výzkum; nákupní chování
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/31197