Original title:
Marketingová strategie vybrané společnosti
Translated title:
Marketing strategy of a selected company
Authors:
Petříková, Petra ; Průša, Přemysl (advisor) ; Koplík, Dalibor (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá analýzou marketingové strategie společnosti Magneton a. s. působící na trhu B2B. Předmětem činnosti této firmy je výroba elektropříslušenství pro osobní i nákladní automobily, zemědělskou a stavební techniku. Své výrobky dodává společnost do 50 zemí světa. Práce je rozdělena do dvou hlavních bloků. Teoretická část se zabývá východisky marketingové strategie a marketingu obecně. V praktické části je uvedena analýza marketingového mixu vybrané společnosti. Na závěr následuje SWOT analýza a navržená doporučení.This thesis deals with the analysis of the marketing strategy of the company Magneton a. s. This company focuses on production of electrical accessories that are used in passenger cars and trucks, in agricultural ans construction machinery and in other special applications. Magneton products reach its customers all around the world and the company supplies almost 50 countries. The thesis is devided into two parts. At the theoretical part there are general marketing statements, concerning marketing strategy. The practical part deals with analysis of the particular marketing mix of the company. At the end of this thesis the SWOT analysis and recommendation are mentioned.
Keywords:
B2B market; Magneton a. s.; marketing mix; marketing strategy; Magneton a. s.; marketingová strategie; marketingový mix; trh B2B
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/31175