Original title:
Zvýšení konkurenceschopnosti internetového obchodu využitím internetové reklamy
Translated title:
Improving the competitiveness of e-shop using internet advertising
Authors:
Vaněček, Jakub ; Střížová, Vlasta (advisor) ; Kvapil, Petr (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Předmětem zájmu diplomové práce je zkoumání vlivu internetové reklamy a použitelnosti webových stránek na konkurenceschopnost internetového obchodu. Cílem práce je úspěšná aplikace teoretických znalostí na praktickém příkladě internetového obchodu Lahůdkářství Jan Paukert. Tato aplikace by se měla projevit zvýšením návštěvnosti a dosažením vyšších prodejů. Práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou. První část je zaměřena na teoretické znalosti z oblasti použitelnosti a internetové reklamy, druhá se věnuje jejich aplikaci na internetovém obchodě.The subject of thesis is examining the impact of internet advertising and web site usability on the competitiveness of internet commerce. The aim of this work is the successful application of theoretical knowledge to practical examples of e-shop Lahůdkářství Jan Paukert. This application should show an increase in attendance and achievement of higher sales. The work is divided into two parts: theoretical and practical. The first part is focused on theoretical knowledge in the field of usability and web ads, the second deals with their application to the internet shop.
Keywords:
competitiveness; e-shop; internet advertising; usability; internetová reklama; internetový obchod; konkurenceschopnost; použitelnost
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/15378