Original title:
Vliv reklamy na ženy na mateřské dovolené
Translated title:
The impact of advertising on mothers on maternity leave
Authors:
Vavřinová, Veronika ; Průša, Přemysl (advisor) ; Odehnalová, Jitka (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá vlivem reklamy na ženy na mateřské a rodičovské dovolené. Cílem je zjistit, do jaké míry se ženy při rozhodování o koupi výrobků pro své děti nechají ovlivnit marketingovými kampaněmi, zvláště pak televizní reklamou. Vliv reklamy je demonstrován na analýze konkrétní marketingové kampaně propagující léčivé přípravky pro kojence a malé děti. Primární data byla získávána pomocí on-line dotazování na internetu, kterého se zúčastnilo celkem 106 respondentek. Za pomocí analýzy výsledků lze říci, že matky na mateřské dovolené jsou ekonomicky silnou skupinou, která je však těžko ovlivnitelná marketingovou propagací. Při rozhodování o koupi výrobků a služeb se ženy z této cílové skupiny spoléhají především na rady dalších žen v obdobné pozici. Při výběru nových výrobků jsou velmi opatrné, reklamy berou s rezervou. Pokud jsou již s nějakou značkou spokojené, tak jsou zpravidla velmi loajální a mohou být pro danou společnost velikým přínosem.The present bachelor's thesis deals with the impact of advertising on mothers on maternity leave. The aim of the thesis is to find out how much women are influenced by marketing campaigns, particularly TV commercials, when they consider buying products for their children. The impact of advertising is demonstrated on the analysis of a particular advertising campaign promoting healing preparations for sucklings and young children. The primary data was collected by on-line questionnaires on the internet, which was attended by 106 respondents. According to the results we can say that mothers on maternity leave are an economically strong group, which is however rarely influenced by marketing promotion. When considering buying products and services, women of this target group take into account mainly opinions of other women in a similar position. They are very careful when they choose new products, they accept commercials sensibly. However, if they are content with a brand, they tend to be loyal and they can be a great contribution for a company.
Keywords:
advertising; medical marketing; mothers on maternity leave; marketing ve zdravotnictví; matky na mateřské a rodičovské dovolené; reklama
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/31171