Original title:
Analýza dopadů legislativních restrikcí na tabákové společnosti a trh v ČR
Translated title:
Marketing enviroment and the introduction of new brands
Authors:
Poul, Jaroslav ; Procházková, Markéta (advisor) ; Tuza, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem práce je poskytnout komplexní pohled na trh tabákových výrobků. Jedná se hlavně o trh cigaret, kde se zaměřím na možnosti české společnosti DanCzek Teplice a.s., která dodává na trh vlastní značku cigaret. Hledám odpovědi na otázky, které pomohou společnosti získat konkurenční výhodu s pomocí kreativních řešení. Práce obsahuje situační analýzu, segmentaci cílových zákazníků a vlastní doporučení marketingových aktivit. Veškerá doporučení musí obstát v reálném tržním prostředí a splňovat legislativní náležitosti.The aim is to provide a comprehensive view of the market of tobacco products. Focus is mainly on cigarette market, where I will zoom on the possibilities of DanCzek Teplice a.s., which is supplier of own brand cigarettes. Seeking answers to questions that will help company gain competitive advantage through creative solutions. The work includes a situation analysis, segmentation of target group customers, own recommendations to marketing activities. All advices must compete in real market enviroment and comply with legislative requirements.
Keywords:
brand; cigarettes; situational analysis; cigarety; situační analýza; značka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/31150