Original title:
Marketingova strategie HPhobby s.r.o.
Translated title:
Marketing strategy of the company HPhobby s.r.o.
Authors:
Tegzová, Milena ; Koudelka, Jan (advisor) ; Stříteský, Václav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá marketingovou strategií společnosti HPhobby s.r.o., která realizuje svoji činnost pouze prostřednictvím internetového obchodu www.hphobby.cz. Cílem práce je analyzovat společnost včetně její konkurence a aplikovat tato data na marketingovou strategii zaměřenou na nástroje Internetu. První kapitola se věnuje analýze společnosti a konkurence, pro vypracování je využita SWOT a PEST analýza a BCG matice. Druhá kapitola je věnována segmentaci spotřebitele, pro ni jsou využita data MML-TGI ČR, ČSÚ, vlastní dotazník a interní data společnosti. Třetí kapitola se zabývá marketingovou strategií, kde vymezuji marketingové cíle společnosti, marketingový mix včetně rozpočtu, monitoring a vyhodnocení marketingového plánu.This thesis deals with the marketing strategy of the company HPhobby s.r.o., which is realising its activities only through the online store www.hphobby.cz. The aim is to analyze the company and its competitors and apply this data to marketing strategy focused on Internet marketing tools. The first chapter deals with the analysis of the company and its competitors, for this chapter the SWOT, PEST analysis and BCG matrix are used. The second chapter concerns the segmentation of the consumer, for this MML-TGI ČR data, Czech statistical office data, questionnaire and internal company data are used. The third chapter deals with the marketing strategy, where I define marketing objectives of the company. Another part of this chapter deals with the marketing mix, including budget, monitoring and evaluation of the company.
Keywords:
e-shop; internet marketing; marketing strategy; MML-TGI ČR; notebooks; stamps, coins; diáře; e-shop; internetový marketing; marketingová strategie; MML-TGI ČR; známky, mince
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/31120