Original title:
Analýza marketingových aktivit hlavního města Prahy
Translated title:
The Analysis of Marketing Activities of the Capital City of Prague
Authors:
Řezníčková, Alžběta ; Indrová, Jarmila (advisor) ; Krejčová, Klára (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce s názvem Analýza marketingových aktivit hlavního města Prahy se zabývá především marketingovými aktivitami, které byly v minulosti uskutečněny na podporu příjezdového cestovního ruchu do hlavního města ČR. Dále podrobněji analyzuje subjekty, které mají marketingovou činnost na starosti spolu se stěžejními komunikačními kampaněmi z posledních let. Na závěr jsou uvedena opatření, která by mohla přispět k lepší efektivitě marketingových aktivit, a to především hlavního subjektu, Magistrátu hlavního města Prahy.The Master Thesis "Analysis of Marketing Activities of the Capital City of Prague" is mainly focused on already executed activities and campaigns which were supposed to support the incoming tourism to Prague. It presents the most important communication campaigns as well as subjects participating in marketing activities.At the end there are introduced some suggestions which may be helpful for new campaingns and activities, especially for municipal authorities.
Keywords:
marketing activities; Prague; tourism; cestovní ruch; marketingové aktivity; Praha
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/31012