Original title:
Psychologie reklamy
Translated title:
Psychology of advertising
Authors:
Mukhina, Alesia ; Kašparová, Eva (advisor) ; Surynek, Alois (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá pojmem psychologie reklamy a vlivem reklamy na chování a postoje člověka v jeho každodenním životě. Cílem této práce je zjistit, do jaké míry reklama ovlivňuje psychiku a chování lidí, dále do jaké míry je efektivní a jak je její vliv vnímán soudobou společností. Teoretická část zahrnuje vymezení pojmu psychologie reklamy, její historii a typy. Popsány budou také způsoby ovlivňování a manipulace s lidskou psychikou a emocemi. Cílem praktické části je zjistit působení na chování, postoje a přijetí ze strany spotřebitelů ovlivňovaných reklamními médii. Praktická část obsahuje interpretace výsledků výzkumu vzhledem ke stanovené hypotéze. Zahrnuje i rozhodnutí o tom, zda získané výsledky souhlasí, či jsou v rozporu s výsledky stanovenými v teoretické části.This bachelor thesis deals with the concept of psychology of advertising and with the influence of advertising on behavior and attitudes of man in his everyday life. The aim of this thesis is to determine the extent, to which advertising affects the psyche and human behavior, then to what extent it is effective and how its effect influence contemporary society. The theoretical part includes the definition of psychology of advertising, its history and types. Also are described the ways of influencing and manipulating the human psyche and emotions. The aim is to determine the practical effects on behavior, attitudes and acceptance by consumers influenced by media advertising. The practical part contains the interpretation of research results due to a specific hypothesis. It also includes decisions about whether the results obtained agree or are in conflict with the results set out in the theoretical part.
Keywords:
advertising; emotions; psychology of advertising; emoce; psychologie reklamy; reklama
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/30960