Název:
Strategická analýza spoločnosti
Překlad názvu:
Strategic analysis of Tesco Stores a.s
Autoři:
Križan, Dalibor ; Sedláčková, Helena (vedoucí práce) ; Krause, Josef (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] Diplomová práca sa zaoberá strategickou analýzou spoločnosti Tesco Stores a.s. Teoretická časť obsahuje predstavenie metodológie problematiky strategickej analýzy a jej základných častí, ktorých poznanie je nevyhnutné pri jej spracovaní. V úvode praktickej časti je popísaný profil spoločnosti Tesco. V analýze makrookolia sú popísané informácie o trendoch a silách, ktoré najviac ovplyvňujú maloobchodný trh. Ďalej je analyzované odvetvie maloobchodu, jeho atraktivita a hybné sily, ktoré naň pôsobia. Analýza konkurenčného prostredia odkrýva vzťahy v maloobchode medzi zákazníkmi, dodávateľmi a samotnými konkurentmi. Portfólio analýza ukazuje pozíciu základných typov predajní Tesco a SWOT analýza odhaľuje silné a slabé stránky spoločnosti v porovnaní s príležitosťami a hrozbami trhu. V závere práce sú identifikované špecifické výhody a navrhnuté strategické odporučenia.Diplomová práce se zabývá strategickou analýzou společnosti Tesco Stores a.s. Teoretická část obsahuje představení metodologie problematiky strategické analýzy a jejích základních částí, jejichž znalost je podstatná při jejím zpracování. V úvodu praktické části je popsán profil společnosti Tesco. V analýze makrookolia jsou popsány informace o trendech a silách, které nejvíce ovlivňují maloobchodní trh. Dále je analyzované odvětví maloobchodu, jeho atraktivita a hybné síly, které na něj působí. Analýza konkurenčního prostředí odkrývá vztahy v maloobchodě mezi zákazníky, dodavateli a samotnými konkurenty. Portfolio analýza ukazuje pozici základních typů prodejen Tesco a SWOT analýza odhaluje silné a slabé stránky společnosti ve srovnání s příležitostmi a hrozbami trhu. V závěru práce jsou identifikovány specifické výhody a navrženy strategické doporučení.The thesis deals with the strategic analysis of Tesco Stores a.s. The theoretical part contains a presentation of the methodology issues of strategic analysis and its basic parts, whose knowledge is essential for its processing. Introduction of the practical part contains the description of the profile of Tesco. In the macro surroundings analysis are acquired information on the trends and forces that affect the retail market the most. Following part contains the analysis of the retail sector, its attractiveness and the driving forces that affect it. The analysis of competitive environment has revealed the relationship between retail customers, suppliers and competitors themselves. Portfolio analysis shows the position of the basic types of stores of Tesco and SWOT analysis reveals strengths and weaknesses compared with market opportunities and threats. In conclusion are identified specific benefits and are designed strategic recommendations.
Klíčová slova:
Strategická analýza; Strategie; Tesco; Strategic analysis; strategy; Tesco
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/30942