Original title:
Marketingová strategie pojišťovny Generali
Translated title:
Marketing strategy of Generali insurance company
Authors:
Čeledová, Andrea ; Postler, Milan (advisor) ; Mikeš, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Hlavním cílem mé diplomové práce je analýza marketingové strategie pojišťovny Generali a představení návrhů na vylepšení a doplnění stávající marketingové strategie. V teoretické části práce se zabývám podstatou marketingu, analytickými nástroji a přístupy v oblasti marketingových strategií a jednotlivými druhy marketingových strategií. Získané teoretické poznatky jsou následně aplikovány v části praktické. Zde se věnuji aktuální situaci na českém pojistném trhu. Následně je provedena detailní analýza stávající marketingové strategie pojišťovny Generali a na základě zjištěných poznatků jsou formulována doporučení na vylepšení stávající marketingové strategie do budoucna.The aim of my diploma thesis is to analyse marketing strategy of Generali insurance company and to recommend improvements of the current marketing strategy. In theoretical part I am dealing with the role of marketing, analytical tools and approaches in the area of marketing strategies and types of marketing strategies. Gained knowledge is applied in the following practical part of the thesis. Practical part descibes current situation on the Czech insurance market. It is followed by detailed analysis of the current marketing strategy of Generali insurance company and recommendations for improvement of the marketing strategy into the future.
Keywords:
Generali; marketing mix; marketing strategy; SWOT analysis; Generali; marketingová strategie; marketingový mix; SWOT analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/30938