Original title:
Marketingová a komunikační strategie průmyslového podniku
Translated title:
Marketing and Communications Strategy of a B2B Company
Authors:
Rajmicová, Iva ; Mikeš, Jiří (advisor) ; Tomášek, Přemysl (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá problematikou průmyslového marketingu a komerčních komunikací firmy poskytující služby na B2B trhu. Přestože většina firem prodává právě ostatním podnikům, jsou principy B2B marketingu méně známé a propracované než postupy na spotřebitelském trhu. I na průmyslovém trhu je ovšem marketing nezbytný. Práce je členěna do čtyř kapitol. První kapitola seznamuje čtenáře s obecným pojetím marketingu a jeho současnou podobou. Následující dvě kapitoly se zabývají specifiky marketingu služeb a problematikou aplikace marketingu na mezipodnikových trzích. Rozsáhlejší závěrečná část představuje analýzu marketingové a komunikační strategie společnosti Advanced World Transport a.s., která je jedním z nejvýznamnějších soukromých železničních dopravců v Evropě.The thesis deals with main issues of B2B marketing and marketing communications of a company providing services in the B2B market. The principles of B2B marketing are less known than those of B2C marketing, although most of the companies operate in the B2B market. The thesis is divided into four chapters. The first chapter concerns the basic conception of marketing and its form nowadays. The two following chapters deal with services marketing and B2B marketing. The last chapter represents an analysis of marketing and communications strategy of Advanced World Transport a.s., which belongs among the biggest private carriers across the whole of Europe.
Keywords:
B2B marketing; communications strategy; services marketing; B2B marketing; komunikační strategie; marketing služeb; průmyslový marketing
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/30934