Original title:
Analýza nabídky vybrané cestovní kanceláře
Translated title:
The analysis of the chosen travel agency´s offer
Authors:
Vladyková, Aneta ; Petrů, Zdenka (advisor) ; Šímová, Iveta (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá analýzou nabídky CK CAPRO. V první části jsou vymezeny základní pojmy, které jsou spojené s činností cestovní kanceláře. Jedná se o pojmy provozovatel cestovní kanceláře, zájezd a cestovní smlouva. Dále jsou uvedeny podmínky pro získání koncesní listiny, funkce a význam cestovní kanceláře. V této části je také charakterizován produkt cestovní kanceláře, jeho nabídka a také distribuce. V druhé části je nejprve představena CK CAPRO a poté následuje podrobný rozbor její nabídky z těchto hledisek: typ zájezdu, destinace, délka pobytu, období, cenová hladina, doprava, ubytovací zařízení, stravování, styl cvičení a instruktor. Konec této části je věnován charakteristice cílového zákazníka a propagaci dané cestovní kanceláře. Třetí část se zabývá porovnáním nabídky CK CAPRO s konkurencí. Čtvrtá část obsahuje SWOT analýzu, dotazníkové šetření a interview s jedním z lektorů cestovní kanceláře. V závěru celé práce je uvedeno celkové zhodnocení nabídky.This bachelor thesis analyses the travel agency CAPRO's offer. In the first part there are defined basic terms, which are connected with activities of travel agencies such as an operator of a travel agency, conditions for an issuing of a concession, roles of a travel agency etc. This section also describes a travel agency's product, its offer and distribution. In the second part is firstly introduced travel agency CAPRO and then follows detailed analysis of its offer, which is based on these criteria: the type of holiday package, lenght of stay, destination, season, price, type of transport, accommodation, boarding, exercise and instructor. The end of this section is devoted to characteristics of the target customer and the promotion of the travel agency. The third part deals with the comperison of the travel agency CAPRO's offer with competition. The forth section contains a SWOT analysis, questionnare research and interview with one instuctor of the travel agency CAPRO. At the end of the whole bachelor thesis is an overall assessment of the travel agency CAPRO's offer.
Keywords:
a holiday package; a travel agency; a travel contract; cestovní kancelář; cestovní smlouva; zájezd
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/30839