Original title:
Marketingový význam body image žen
Translated title:
Marketing importance of women's body image
Authors:
Křížová, Zuzana ; Koudelka, Jan (advisor) ; Pešek, Ondřej (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá výzkumem marketingového významu body image žen. Mezi výzkumné metody, kterých bylo využito, patří kvantitativní výzkum realizovaný formou asistovaného dotazování a obsahová analýza inzerce otištěné v pěti časopisech určených ženské části populace. Cílem dotazování je zjistit aktuální tělesný stav českých žen a jejich pohled na zobrazení "ideálu" ženské krásy v reklamě. Obsahová analýza má naopak zjistit společnosti předkládaný "ideální" stav tělesné krásy. Na základě těchto dvou metod byla zjištěna rozdílnost mezi aktuálním a "ideálním" stavem, a dále stanoveno závěrečné doporučení týkající se vhodnosti využití zobrazení krásných žen k reklamním účelům, tvorby reklamního sdělení využívajícího obrazu krásné ženy, vhodného mediálního mixu a správného timingu. Výzkumem získané informace byly doplněny daty z MML-TGI.This thesis deals with research of the marketing importance of women's body image. The research methods including quantitative research performed by assisted interviewing and content analysis of printed advertisements in five magazines targeted on female population were used. The aims of the interviewing are to determine the current physical condition of Czech women and their views on the display "ideal" of feminine beauty in advertising. The content analysis finds out "ideal" state of physical beauty presented to the society. Based on these two methods the differences between the current and "ideal" state was found and final recommendation regarding the suitability of using beautiful women displayed for advertising purposes, the creation of advertisement using beautiful women images, the appropriate media mix and the correct timing were further specified. The research information was completed by data from MML-TGI.
Keywords:
advertising message and media; Body image; content analysis; PAPI; Body image; obsahová analýza; PAPI; reklamní sdělení a média
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/30784