Original title:
Analýza nabídky vybrané cestovní kanceláře
Translated title:
Analysis of chosen travel agency offer
Authors:
Hlinková, Zuzana ; Petrů, Zdenka (advisor) ; Voříšková, Barbora (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem bakalářské práce Analýza nabídky vybrané cestovní kanceláře je analyzovat a následně porovnat nabídku malé, střední a velké cestovní kanceláře, aby tak byla ověřena hypotéza říkající, že nabídka cestovní kanceláře je ovlivněna její velikostí. První kapitola vymezuje základní pojmy týkající se cestovního ruchu a cestovních kanceláří. Druhá kapitola se věnuje specifickým rysům malých, středních a velkých cestovních kanceláří. Kapitola třetí upřesňuje kritéria, pomocí nichž jsou nabídky analyzovány. Čtvrtá kapitola již analyzuje a v závěru srovnává jednotlivé nabídky.The goal of bachelor's thesis "Analysis of chosen travel agency offer" is to prove the hypothesis that a travel agency's offer is influenced by the agency's size. The goal will be achieved by analysing and comparing offers from small, medium and large sized travel agencies. The first chapter will define basic terminologies related to tourism and travel agencies. The second chapter will be dedicated to characteristics of small, medium and large sized travel agencies. The criteria used to evaluate the offers will be documented in chapter three. The fourth chapter will analyse and compare the offers. In the conclusion of the thesis, the hypothesis will be proved by several criteria and disproved by several others.
Keywords:
analysis of offer; tourism; travel agency; analýza nabídky; cestovní kancelář; cestovní ruch
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/30761