Original title:
Potenciál pro rozvoj cestovního ruchu ve vybrané destinaci
Translated title:
Preconditions for destination development (Catalonia)
Authors:
Šambergerová, Klára ; Petrů, Zdenka (advisor) ; Voříšková, Barbora (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce se zaměřuje na region Katalánsko, který je v povědomí turistů ve většině případech jen díky městu Barcelona a plážím Středozemního moře. Cílem práce je zhodnotit tuto španělskou autonomní oblast z hlediska jejího potenciálu pro rozvoj cestovního ruchu a postavení, ve kterém se cestovní ruch v oblasti v současné době nachází. Výsledkem práce je také vyhodnocení silných a slabých stránek destinace pro cestovní ruch. Stěžejní částí práce je nalézt a charakterizovat atraktivity cestovního ruchu, které se nacházejí na tomto území. Zahrnuty jsou atraktivity světově známé a turisticky oblíbené, ale hlavní důraz je kladen na ty,které prozatím nejsou ve všeobecném povědomí, skýtají určitý potenciál, a tudíž by mohly účastníky cestovního ruchu přilákat, a tak i dopomoci k dalšímu rozvoji cestovního ruchu na katalánském území. Dalším cílem je zpracovat analýzu týkající se všeobecného povědomí a celkové atraktivnosti Katalánska jako turistické destinace pro českou klientelu. Výsledkem by mělo být zjištění, zda je region dostatečně lákavý pro českého turistu. Zda by český klient měl zájem i o další lokality, které doposud nejsou cestovními kancelářemi ve velké míře propagovány, zda platí hypotéza, že si většina Čechů pod nabídkou zájezdu do Katalánska představí pouze poznávací zájezd do Barcelony, nebo pobytový zájezd u moře.The main aim of the thesis is to find and to describe attractivities in Catalonia (not only Barcelona city or seaside resorts). The second goal is to find out if the region is able to attract Czech people, what they think about the destination, what they imagine. Except visit Barcelona city there are many possibilities what to do. There are beautiful nature, mountains (summer but also winter holiday packages), natural parcs and another historical cities for example Tarragona, Gerona, Lérida and Figueres, which is famous because of Salvador Dalí Theatre-Museum. Travel agencies should offer holiday packages and tours to new destinations in the region and use excelent preconditions for destination development in Catalonia.
Keywords:
Catalonia; destination management; tourism; cestovní ruch; destinační management; Katalánsko
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/30748