Original title:
Působení značky JUPÍK na její cílovou skupinu
Translated title:
The influence of brand JUPÍK on its target group
Authors:
Klímová, Denisa ; Postler, Milan (advisor) ; Fiala, Tomáš (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se věnuje značce dětských nápojů JUPÍK a jejímu působení na cílovou skupinu. První kapitola představuje základní marketingové pojmy, definuje značku a její budování. Druhá kapitola shrnuje problematiku marketingové segmentace trhu se zaměřením na dětského spotřebitele a popisuje principy marketingového výzkumu. Ve třetí kapitole je představena značka JUPÍK a její marketingová strategie, čtvrtá a pátá kapitola se zabývá vlastním marketingovým výzkumem a jeho výsledky. Cílem tohoto výzkumu bylo analyzovat postoj dětských spotřebitelů ke značce a na základě těchto zjištění navrhnout změny do budoucna.This thesis focuses on brand of children's soft drinks JUPÍK and its influence on the target group. First chapter introduces fundamental marketing terms, defines a brand and its management. Second chapter summarizes the marketing segmentation of the market focusing on children as consumers and describes the principals of the marketing research. Third chapter introduces the brand JUPÍK and its marketing strategy, fourth and fifth chapter is concerning proper marketing research and its results. The objective of this thesis was to analyze the attitude of children consumers to the brand JUPÍK and propose a change in the future according to these results.
Keywords:
brand Jupíl; children market segment; marketing research; dětský tržní segment; marketingový výzkum trhu; značka Jupík
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/30719