Original title:
Analýza ponuky vybranej cestovnej kancelárie
Translated title:
Offer analysis of a particular travel agent
Authors:
Grajciarová, Nikoleta ; Petrů, Zdenka (advisor) ; Voříšková, Barbora (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Bakalárska práca -- Analýza ponuky vybranej cestovnej kancelárie -- má za cieľ analyzovať a zhodnotiť ponuku danej cestovnej kancelárie a v prípade zistenia nedostatkov navrhnúť riešenia, ktoré by v budúcnosti posilnili pozíciu cestovnej kancelárie na slovenskom trhu. Prvá kapitola je primárne venovaná vymedzeniu teoretických pojmov súvisiacich s cestovným ruchom a zároveň je v nej rozoberaná problematika legislatívy upravujúcej podmienky podnikania v oblasti cestovného ruchu. Druhá kapitola analyzuje ponuku cestovnej kancelárie podľa jednotlivých kritérií, konkrétne sa jedná o analýzu poskytovaných služieb a analýzu prezentácie produktov spolu s prostriedkami na podporu predaja. V druhej kapitole je takisto zahrnutá komparácia ponúkaných destinácií z hľadiska počtu pobytových zájazdov, typu dopravy, poskytovaných ubytovacích a stravovacích služieb, počtu a charakteru fakultatívnych zájazdov a pod. Posledná kapitola je venovaná odporúčaniam v oblasti cieľového segmentu zákazníkov, kľúčovej destinácie, cenovej politiky a propagácie.Bakalářská práce - Analýza nabídky vybrané cestovní kanceláře -- má za cíl analyzovat a zhodnotit nabídku dané cestovní kanceláře a v případě nalezení nedostatků navrhnout řešení, která by v budoucnu posilnila pozici cestovní kanceláře na slovenském trhu. První kapitola je primárně věnovaná vymezení teoretických pojmů souvisejících s cestovním ruchem a zároveň se zabývá problematikou legislativy upravující podmínky podnikání v oblasti cestovního ruchu. Druhá kapitola analyzuje nabídku cestovní kanceláře podle jednotlivých kritérií, konkrétně se jedná o analýzu poskytovaných služeb a analýzu prezentace produktů spolu s prostředky na podporu prodeje. V druhé kapitole je rovněž zahrnuta komparace nabízených destinací z hlediska počtu pobytových zájezdů, typu dopravy, poskytovaných ubytovacích a stravovacích služeb, počtu a charakteru fakultativních zájezdů apod. Poslední kapitola je věnována doporučením v oblasti cílového segmentu zákazníků, klíčové destinace, cenové politiky a propagace.Bachelor thesis -- Offer analysis of a particular travel agent - aims to analyze and evaluate the offer of the travel agent and in case some weaknesses are found to suggest solutions that would strengthen its position on Slovak market in the future. The first chapter solves the terms related to tourism and at the same time it concerns the legislation governing the issue of entrepreneurship in tourism. The second chapter analyzes offer of the travel agent from two points of view. First one is an analysis of services provided by this travel agent and the second one is offer analysis from point of view of product presentation together with the means to support sales. The second chapter also includes comparison of offered destinations from the point of view of number of tour packages, type of transport, accommodation and catering services, number and nature of the optional excursions and so on. The last chapter includes recommendations to target customers, a key destination, pricing and promotion.
Keywords:
analysis; offer; travel agent; analýza; cestovní kancelář; nabídka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/30704