Original title:
Marketingové a komunikační strategie Wrigley, s.r.o. a vyhodnocování jejich efektivity
Translated title:
Marketing and communication strategy of Wrigley Company and evaluation of their effectiveness
Authors:
Konečná, Eva ; Postler, Milan (advisor) ; Jánoš, Marián (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá analýzou marketingové strategie a postupu při vyhodnocování marketingových aktivit ve společnosti Wrigley, která je lídrem na trhu se žvýkačkami v České republice. V teoretické části jsou vymezeny základní marketingové pojmy s důrazem na strategický marketing a dále jsou shrnuty a rozebrány nejdůležitější marketingové metriky. Praktická část se zabývá představením společnosti Wrigley, její marketingovou strategií a metodami, které používá pro zhodnocení návratnosti svých marketingových investic. V poslední kapitole je naplněn cíl práce, kterým je zjednodušit vyhodnocovací procesy v této společnosti a navrhnout standardizovaný postup vyhodnocování efektivity jednotlivých marketingových kampaní.The bachelor thesis deals with marketing strategy of Wrigley Company and analyzes current methods of evaluation of their marketing activities. Theoretical part of this thesis characterizes the basic terminology used in the marketing field with an emphasis on strategic marketing and summarizes the most important marketing metrics. The practical part introduces the Wrigley Company, their marketing strategy and methods of measuring the return on their marketing investment. In the last chapter is accomplished the goal of the thesis, which is to design a standardized method of evaluation of effectiveness of marketing campaigns in Wrigley Company.
Keywords:
effectiveness; marketing metrics; marketing strategy; standardization; Wrigley; efektivita; marketingová strategie; marketingové metriky; standardizace; Wrigley
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/30700