Original title:
Komunikační strategie Pepsico cz
Translated title:
Communication strategy of Pepsico cz
Authors:
Nguyenová, Daniela ; Postler, Milan (advisor) ; Slavíček, Rostislav (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá analýzou komunikační strategie společnosti PepsiCo na území České republiky. Hlavním cílem bakalářské práce je zanalyzovat, zhodnotit a navrhnout možná doporučení do budoucna pro konkrétní kampaň pro řadu vod Toma Natura. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy marketingu, vymezen rozdíl marketingových a komerčních komunikací, popsány jednotlivé fáze vytvoření kampaně. Praktická část se zaměřuje na historii společnosti, analyzuje jednotlivé komunikační aktivity pro vybranou kampaň. V závěru práce jsou na základě zhodnocení kampaně navrženy možné změny.The bachelor thesis analyses the communication strategy of the Pepsico company in the Czech republic. The goal of this thesis is to analyse, evaluate and suggest possible recommendations for a specific campaign for the water Toma Natura. The theoretical part of the thesis explains the meaning of marketing, defines the difference of marketing communications and commercial communications, describes phases of creating a campaign. The practical part of the thesis focuses on the history of the company, analyses various communication activities of the selected campaign. At the end of the thesis are suggested possible changes based on the evaluation of the campaign.
Keywords:
communication campaign; communication mix; marketing; Toma Natura campaign; kampaň Toma Natura; komunikační kampaň; komunikační mix; marketing
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/30699